Devetošolci so ob pouku likovne umetnosti spoznavali področje sodobne umetnosti, ki je pogosto nerazumljivo. Včasih strašljivo ali komično, pogosto kritično s skritimi sporočili.

Odkrivanje je potekalo izkustveno; z obiskom ljubljanskih kulturnih ustanov in preko dela od doma.

Sreda, tik pred odmevnim zaprtjem šol in vzpostavitvijo karantene, so devetošolci preživeli sončen dan v raziskovanju kulturnih ustanov v središču Ljubljane.

Jutro se je pričelo z obiskom Muzeja iluzij.

Ali verjamete le v tisto, kar vidite? Ali vas lahko oko prevara?

Naša čutila nas včasih prevarajo, da vidimo stvari, ki jih pravzaprav ni, ali pa je vidna zaznava popačena. Ti učinki se imenujejo optične iluzije.

S spreminjanjem barv, oblik, odtenkov ter točke opazovanja je mogoče ustvariti širok izbor iluzij, ki so jih učenci raziskovali v muzeju. Preko lastne izkušnje so se prepričali v podobe, ki so ali niso resnične. Še posebej zanimive iluzije so vplivale na čute celotnega telesa. V primeru svetlobnega tunela in glasbeno-zrcalne sobe smo popolnoma izgubili občutek gravitacije in orientacije.

Hiša eksperimentov je še okrepila igrivo raziskovanje znanosti.

Eksperimenti, znanost, uporaba novih tehnologij in preplet tehnologij se pojavlja v ustvarjanju sodobnih ustvarjalcev. V ospredju je pomen koncepta, ideje o umetniškem sporočilu, ki je večinoma skrito in čaka, da ga gledalec odkrije.

Umetnost malo drugače je v obliki konceptualnega ustvarjanja, performensa, instalacij, besedne umetnosti, krajinske umetnosti itd. Pogosto se te oblike med seboj prepletajo in pojavljajo v sodobnih tehnoloških pristopih: fotografija, video, glasba, animacija …

Nekaj nenavadnih vtisov je bilo doživetih v prostorih MUSU (Muzej sodobne umetnosti) na Metelkovi z ustvarjalno delavnico v tehniki animacije.

Ljubljano smo zapustili ob koračenju preko »Metelkove , znane po svoji unikatni in divji ulični umetnosti grafitov.

Karantena in delo od doma odpirata nove perspektive učiteljem, učencem pa tudi staršem.

Novi izzivi so nas soočili z novimi načini dela. Ideje, kako delo približati učencu in kako učitelju čim bolje prikazati osvojena znanja, so svojevrstne izkušnje preteklih tednov.

Fotografije, spletna orodja in aplikacije, video konference idr. so odprla sodoben izraz tudi pri nas v šoli.

Devetošolci so v okviru LUM izvedli likovne naloge: »Zvrsti fotografije« ter »Ko predmet dobi nov pomen« (risanje okoli predmeta,  »readymade«, krajinska umetnost, besedna umetnost). Vabljeni k ogledu izdelkov, ki so prav zabavne narave.

Urška Babuder